NEW YORK

Da er alt pakket og klart! Inatt reiser jeg p studietur til New York. Gleder meg masse! Vi reiser med buss til Gardemoen 03:30 inatt. Vi skal vre i New York til neste fredag, da reiser vi hjem igjen. Vi skal gjre masse mens vi er der og det er jo thanksgiving mens vi er der, kjempe spennede! Noe av det vi skal er: Beske Ellis Island og Frihetsgudinnen, Sightseeing p Manhattan, Mathilda Musikalen, Thanksgiving parade og middag, besk p FN bygningen, Central Park og ikke minst SHOPPING !!

Vi skal bo p et hotell midt p Manhattan, jeg skal bo p rom med Ronja, Lene og Rebecca. Skal ta masse bilder nr jeg er der.

Idag hadde vi fotoseminar p skolen, vi ble delt inn i grupper og fikk en oppgave. Her er noen av bildene jeg tok:

Dette ble det ferdige resultatet!

BILDER FRA RISYA

Vi gjr s utrolig mye hele tiden her p skolen, har lite tid til bruke p blogging og fler nesten jeg m blogge hele tiden hvis jeg skal holde dere oppdatert p alt vi gjr. Derfor legger jeg heller ut noen bilder fra tiden her p skolen!

Sommer og ukulele idyll p Lyngr fyr

Eventyrstund har gull i munn

Skuespiller teknikk p Brdar Akademiet

Ligretto i sola

Kveldskos med stearinlys og musikk (og masse masse mygg..)

Bokstav-fest, meg som unge og Elisabeth som etterforsker

Ukulele kurs!

Marte og Tommy

Detaljer fra rommet mitt!:

Hopping fra Brua!

Manus-lesning

Verdens kosligste bursdagshilsen fra hele skolen!

See ya later, alligator!

FRSTE UKE P RISY FOLKEHYSKOLE

N har jeg funnet meg til rette p skolen og har det kjempebra! Har masse blogge om men har ikke hatt nett fr n..

23. august:

Vi hadde "pningsfest" med middag og kaker, sa hade til mamma og pappa. S mtte jeg klassen min, herlig gjeng, gleder meg virkelig til dette ret! I klassen er det 10 jenter og 3 gutter.

24. august:

Vi gikk gjennom kostymene i kostymelageret og prve masse kostymer, s hadde vi photoshoot med alle sammen, det var veldig gy!
Vi var ogs p en liten fjelltur sammen med lreren vr, spiste middag hjemme hos henne og gikk gjennom frste utkast av musikalen.

25. august:

Denne dagen hadde vi sangtest og sangtime med lrern vr. P kvelden hadde vi fellessamling i Sjbua med sang og musikk. Koslig!

26. august:

Da lrte vi om forskjellige praktiske ting p skolen. Senere hadde vi ogs fellessamling i Sjbua, da lrte vi om "Slaget p Lyngr".

27. august:

Vi lrte enda mer om praktiske greier p skolen. Vi valgte valgfag og sideemner, jeg tok Dans som sideemne, hest og kajakk som valgfag! Vi hadde ogs volleyball-kamp med lrerne, vi tapte.. Senere samme kveld hadde vi "Terje Vigen Aften" i Sjbua

28. august:

Vi hadde stafett, hvor vi ble delt opp i lag. Jeg fulgte ikke s veldig mye med.. Vet hvertfall at vi ikke kom p 1. plass! Etter kveldsmat var vi med p "Kveldstanker i fjellkirka" Det var kjempe koselig!

29. august:

Denne dagen var vi p en lang (lang) bttur til et eller annet sted hvor vi spiste middag. Senere skjedde det ikke noe spessielt.

30. august:

Lrdag og skoledag, tar en stund til jeg blir vandt til det! Vi hadde heldigvis en noks chill dag. Orientering/rebus lp og grt til middag. Senere samme kveld hadde personalet ved skolen elevkveld for oss i Sjbua. Vi fikk servert fiskesuppe og is til dessert.

31. august:

FRIIII !!!!

Dette ble et langt og kjedelig innlegg, men er mest for at familien min skal f en liten oppdatering p hva jeg har gjort i det siste! Legger ved noen bilder:

HEI OG H!

STARTEN P ET NYTT KAPITTEL!

JEG SKAL FLYTTE!

Jeg skal flytte til Risy i Aust-Agder. Der skal jeg g p folkehyskole i 1 r. Jeg gleder meg virkelig!
Linja jeg har valgt er Musikal - London - New-York (Det betyr alts at vi skal p klassetur til bde London og New-York). Jeg elsker musikk og derfor valgte jeg den linja. Jeg ble anbefalt av ei jente fra Lofoten som hadde gtt p der, at den skolen var virkelig bra.
Jeg skal bo p internat, enten p et rom alene eller sammen med ei anna jente. Jeg kjenner absolutt ingen som skal g der. Det er litt skummelt men jeg gleder meg veldig og har hye forventninger!
P linja jeg skal g skal vi lre om Musikk, sang, dans og skuespillerteknikk. Itillegg skal jeg ha seks ulike tilleggsfag der jeg kan velge mellom s mye forskjellig. Jeg har noen tanker allerede om hva jeg nsker. Hest, foto, dans, kunst, padling, hndarbeid, men jeg er ikke helt sikker enda, forandrer mening heletiden.
Grunnen til at jeg har valgt ta et r p Folkehyskole er bde for f oppleve noe nytt, mte nye mennesker, nye venner, nye interesser. Ogs fordi jeg trenger et pauser, ett r som kun er mitt r, der jeg gjr akkurat det jeg har lyst til, uten ta hensyn til noen andre. Jeg er interessert i finne ut hvem jeg egentlig er, og det hper jeg finne ut p skolen.
Det er ingen eksamen, tentamen, prver eller lekser p skolen. Det er en praktisk skole som jeg liker kalle det. Det er fag som man vanligvis ikke finner p VGS eller Ungdomsskolen. Man fr ikke karakterer men studiepoeng! Mange mener at man ikke sitter igjen med noe etter ha gtt p folkehyskole fordi det ikke er teoretisk. Det er jeg veldig uenig i. P folkehyskole lrer man kjenne seg selv og finne ut hva man virkelig vil, man vokser mye p et r.
Jeg, mamma og pappa skal kjre nedover. Vi ta en ferie i Oslo for beske venner og familie og deretter kjre ned til skolen som starter den 23 August!

Jeg vil blogge mens jeg er der og legge ut mange bilder bde fra Linja, turene og det sosiale vi gjr.
Stay tuned.

ST.PATRICKS DAY I CORK DEL 2

Her kommer del 2 av bildene fra St.Patricks Day:

Jeg har ogs noen bilder fra St.Patricks Party`et som var i barnehagen sist fredag:

Barna fikk oransj gel.

Mange av foreldrene hadde bakt kaker til "festen"

Noen av kakene barna bakte dagen fr.

Her skal barna lre Irsk folkedans.

Q:Har du noen gang feiret St.Patricks Day?

ST.PATRICKS DAY I CORK DEL 1

P mandag feiret vi St.Patricks day i Cork. Det var en stor parade som varte i ca 1 og 1 halv time. Veldig kult, har aldri sett noe lignende fr. Tok mange bilder:

Her sto vi ventet p at det hele skulle starte!

Selveste St.Patrick!

Fikk ikke til laste opp flere bilder, s fler kommer p Del 2!

"BANDON MONTESSORI AND DAY CARE"

Jeg jobber p en montessori frskole og barnehage. Fra kl 09.00 - 13.00 er det frskole for de eldste elevene og etter klokken 1 gr elevene ned til barnehage-ungene for vre med i den vanlige barnehagen. De fleste p frskolen blir hentet klokka 1. Jeg fler at det er veldig anderledes fra hvordan det er i Norge. Elevene/ungene har "snack time" i 11 tiden der de enten spiser en yoghurt, frukt, smoothie eller sjokolade lignende mat. Det er faktisk slik at de fleste barna har med seg sjokolade sandwitch eller noe lignende. Det er veldig uvanlig for meg, for i Norge spiser som regel alle ungene noe sunt. De spiser middag i halv 1 tiden og har "snack time" igjen i 3 tiden. Veldig mye stsaker for en liten unge p en dag.

Jeg jobber fra 09.00 - 15.00 to dager i uka og fra 09.00 - 18.00 tre dager i uka, lange arbeidsdager! Barnehagen stenger klokka 18.00 og da er det som regel 3-4 barn igjen!

P Montessori s lrer de tall, bokstaver, former, mleenheter, farger etc. De fleste barna fra 3-6 kan alle vanlige former, tall, farger og bokstaver. Slik skulle det vrt i Norge ogs tenker jeg!

Fantastisk solnedgang en dag jeg gikk hjem fra jobb.

Imorgen er det St.Patricks party i barnehagen. St. Patricks day er Irlands Nasjonal Dag og er p mandag men da er barnehagen stengt derfor har de et "Party" i barnehagen i morgen. I barnehagen har ungene lrt at St. Patrick var en mann som fikk som jobb sende alle de farlige slangene i Irland til et varmere land, han fikk en bt hvor han mtte frakte alle slangene bort.

Alle m ha p seg noe grnt og i dag lagde vi "snacks" til party`et. Barna pyntet kjeks med grnn melis og strssel. Imorgen skal jeg ta bilder i barnehagen som jeg kan legge ut her om hvordan de har det og hva de gjr. Har kjpt en grnn stor slyfe og en grnn genser som jeg skal bruke imorgen! Ser veldig frem til se hvordan St.Patricks day er og hvordan de feirer det!

P lrdag skal vi ta bussen inn til Cork som er den nrmeste store byen, vi skal p shopping, noe jeg ser veldig frem til!

Hper jeg fr blogget litt imorgen og lagt ut litt bilder om hvordan de feiret St.Patricks Party i barnehagen. Er litt vanskelig f internett her s..

DAG - 3 IRLAND

Sndag, sitter spiser sen frokost p en Caf. I helgen har vi vrt litt p shopping, det er sinnsykt billig her. Merkeklrne er over halve prisen iforhold til hjemme.
Jeg har ftt jobb i en montesorri barnehage et stykke fra der jeg bor og jeg starter imorgen klokken 9.

Hunden Lucy, ECEn vr hadde en liten bondegr i hagen.

P fredagskvelden var vi p en lokal Pub som het O'haras sammen med ei til norsk jente og to italienske jenter. Fint f se litt av det lokale publivet, alle spilte dart og billiard hele tiden. Det ble tidlig kveld pga lite liv.

Igr var vi p et lokalt market der de solgte hjemme produserte varer, sjokolade, brd, grnnsaker, krydder etc. Veldig koselig med hyggelige mennesker.

Dere kan beske Malin sin blogg her:http://malinbea.blogg.no/

Det som er veldig spessiellt her er at hjemme der vi bor er det iskaldt over alt, tilogmed p badet. Det finnes nesten ikke varmt vann og de sparer p strmmen. Store forskjeller.

Idag skal vi g til barnehagen jeg skal jobbe i for finne veien slik at jeg vet hvor jeg skal g imorgen. Malin skal jobbe i en stall p et ridesenter, og hun gleder seg veldig, noe som er veldig forstelig med tanke p at hun selv har to egne hester.

Deler av Main Street.

Q: Er det noe du lurer p?

DAG 1 - IRLAND

N har vi endelig annkommet Irland! Deilig vre fremme. Flyturen var lang og slitsom og vi mtte lpe gjennom hele Heatrow for rekke flyet vrt. Nr vi kom frem ble vi hentet p flyplassen og tatt med til vertsfamilien vr. Vi bor hos ei dame og en mann i et lite koselig rekkehus.

Idag skal vi mte to andre norske jenter p en lokal pub, her i Irland mtes nesten alle p pub slik som det er vanlig mtes p Caf i Norge. Vi skal snart mte Sandro som er vr kontaktperson hvor vi skal f all info vi trenger. Bandon er virkelig en st og koselig by selvom vi bare har vrt her en liten stund!

Her fly vi over London.

Her bor vi! I et koselig "typisk Irsk" nabolag!

Jeg vet ikke om jeg kommer til blogge hver dag siden vi m ned til sentrum p et bibliotek eller en caf for f internett men skal prve s godt jeg kan!

UTSATT REISEDATO

Jeg har enda ikke reist til Irland men jeg reiser p Torsdag. Kjenner reisefeberen begynner komme n. Har ikke startet pakke engang akkurat n er jeg i Kabelvg p skolen men skal heldigvis hjem imorgen. Har ftt vite litt mer om hvordan turen blir. Skal reise Leknes - Bod - Oslo - Heathrow - Cork s blir jeg og ei til hentet der og kjrt til de vi skal bo hos i en liten by som heter Bandon 2,5 mil utenfor selve Cork. Jeg skal reise sammen med ei som skal jobbe innen salgsfaget mens jeg skal jobbe i en barnehage! Grunnen til at reisedatoen ble utsatt var fordi kontaktpersonene i Irland ville at vi skulle delta p et sprkkurs, viktig lre seg sprket riktig!
Skjekker vrmeldingene hver dag og det blir ikke veldig ulikt hjemme, bare litt varmere men jeg m nok pakke med meg regnty og stvler! Har ikke planlagt ta med s veldig mye klr siden jeg hper p f shoppet en god del klr i Irland. Tenker blogge rett fr jeg reiser men vet ikke helt om jeg orker eller fr anledning til blogge den frste dagen jeg er der. Ankommer sent p dagen s er nok ganske sliten etter reisen men skal prve s godt jeg kan!

Ste, sm, fargerike butikker er der mange av!

JEG SKAL TIL IRLAND

3 Mars reiser jeg til Irland.

Jeg sendte inn sknad CV p engelsk for f muligheten til ha min praksis der i 4 uker. Jeg fikk positivt svar og den 3 mars reiser jeg, det er en mned til! Gleder meg veldig!

Jeg skal bo i Cork. En av Irlands strste byer. Skal jobbe i en barnehage og bo hos en verts familie. Jeg har ikke ftt s mye informasjon enn men har prvd utforske litt p egenhnd. Under mitt opphold har

Irland sin nasjonal dag, den 17 mars, St. Patricks Day. Det blir s kult! Kommer til blogge mye mens jeg er der, hper jeg. Skal ta masse bilder. Vil ogs skrive et innlegg rett fr jeg reiser eller nr jeg har ftt

vite enda mer om selve turen.

Tar veldig gjerne imot tips om plasser man br oppleve etc.

Q: Har du vrt i Irland fr?

DAY 10 - 5 ting du nsker deg

nsker meg egentlig ikke s mye siden jeg har hatt bursdag for ikke s lenge siden. Har problemer med nske meg noe til jul og mange i familien har allerede spurt etter nskeliste.

Var en tur innom Sheinside og Monki igr. Der fant jeg dette:

1. HER2.HER3.HER4.HER5.HER

Hper p f bestille hvertfall noen av disse nr lnningen kommer!

Q: Likte du noen av klrne spesiellt godt?

NSKELISTE

Siden det ikke er s mye gjre i Kabelvg sitter jeg for det meste inne og ser p klr p nettet. Har funnet mye fint!

Gr strikket genser med hette - HER

Sweat genser med perler p armene -HER

Hvit strikket genser -HER

Diamant bh fra Club L -HER

redobber fra Cubus -HER>

Cardigan fra Tiffany -HER

Husker ikke hvor jeg fant den siste genseren.

Q: Hvilken er din favoritt?

HOME AGAIN

Er utrolig godt vre hjemme i helgen. Sove i sin egen seng, spise mamma-mat, vr med venner og bare rett og slett nyte helgen. Jeg tok bussen hjem idag etter skolen. Tilbrakte tiden med Maylen etter middag. Var veldig godt se henne igjen, selvom det bare er en uke siden sist. Er litt av en overgang g fra se sin bestevenn hver dag til en gang i uken.

Imorgen skal jeg p jobb, er godt med litt ekstra penger for meg som er en "fattig hybelboer" (hper stipendet kommer snart!). Skal ta kvelden n, jobb imorgen klokken 11. Godnatt alle sm, sov godt og drm stt!

DAY 8 - ET BILDE AV DEG SELV IDAG

Heeei! Idag har jeg vrt p jobb fra klokken 09:00, var virkelig ikke klar for jobb s tidlig.. Skal ta det helt chill i kveld, trenger det virkelig. Har vrt p jobb tre dager p rad, uplanlagt, startet i tillegg tidlig alle dagene. Imorgen er det Sankthans-aften og kjrestens bursdag, han blir 18 r s det blir litt bursdags feiring her ogs! :)

Q: Hva gjr dere i helga ?

DAY 6 - MINE 5 YNDLINGS-SANGER AKKURAT N

Jeg liker egentlig s og si det meste av musikk. Nr jeg skal velge 5 favorittsanger blir det veldig mye forskjellig, men det er jo fint det ogs!

Elsker disse sagene!

Q: er det noen av disse du hrer p for tiden?

DAY 4 - ET STED DU VIL DRA TIL

Et sted jeg har kjempelyst reise til er deffinitivt BoraBora. Har s kjempelyst til bo i sm bungalows ute i havet. Det er s grundt der s man kan hoppe fra hytta og bade i havet. Det er kjempefint der! Hvite strender, turkist hav og sol!

h fantastisk!

Hehehe, tenk sitte i havet spise xD

Q: Har du en plass du nsker reise til ?

DAY 3 - NOE ELLER NOEN DU SAVNER

Jeg savner hunden min Tiger, veldig!

Vi valgte avlive han i januar fordi han var s gammel og syk. Han hadde gr str p det ene yet, det vil si at han var helt blind. Veterinren fant noen kuler i magen som tydet p kreft.
Vi merket at han var sliten fordi han sovnet raskt etter han hadde ftt spryten.
Tiger var en tibetansk spaniel, og verdens snilleste hund! Han gjorde aldri noen vondt. Vi hadde han i 12 r, fra jeg var 4 r, s jeg kan si at jeg har vokst opp med hund.
I begynnelsen var det veldig rart vre uten han. Jeg flte at jeg hrte lyder fra han, snorking, bjeffing og piping, selvom jeg visste at han ikke var der.

Han brukte ligge i sengen og nedfor sengen min passe p meg om kveldene, st!

Savner tigern min sinnsykt!

Q: har du/har du hatt hund ?

Q: har du noe eller noen du savner ?

DAY 2 - Min favoritt kjole

Jeg har sykt mange kjoler, jeg er deffinitivt kjoloholiker!

Min favoritt kjole er kjolen jeg fikk til jul, elsker den! Har mange andre kjoler jeg ogs er elsker men denne topper skalaen:

Q: hva syns du om kjolen ?

Q: har du en favoritt kjole ?

20 DAYS CHALLENGE

Tenkte jeg skulle ha en 20 days challenge fordi jeg har virkelig ingen ideer om hva jeg skal blogge om, fant en som jeg likte best, men med min egen vri.

Day 1 - Ditt siste innkjp

Day 2 - Favoritt kjole

Day 3 - Noe eller noen du savner

Day 4 - Et sted du vil dra til

Day 5 - Bakgrunsbilde p iphonen

Day 6 - Mine 5 yndlingssanger akkurat n

Day 7 - Et gammelt bilde av deg

Day 8 - Et bilde av deg selv idag

Day 9 - Et bilde av rommet ditt

Day 10 - 5 ting du nsker deg

Day 11 - Noe du er redd fr

Day 12 - Mobilen din

Day 13 - Kameraet ditt

Day 14 - Et bilde av deg selv som barn

Day 15 - Sminken du bruker

Day 16 - Parfymen du bruker

Day 17 - Din verste uvane

Day 18 - Dine yndlingsvesker

Day 19 - Favoritt topper

Day 20 - Blogger du leser

Hper dette fr opp lysten p blogge !

OH SUNNY DAY!

Hvem kan vel ikke elske Lofoten p dager som disse?
Har solet meg i dag, det er s sykt digg bare ligge ute kjenne at sola steker. Vi har hatt vinter kjempe lenge s dette er virkelig velfortjent!

Dagens outfit:

Shortsen er fra Vero Moda og toppen er fra BikBok.

Igr var jeg p kino. Det var noen ungdomsforeninger som arrangsjerte film maraton. Det gikk 4 filmer men jeg var kun s de to siste, Warm Bodies og Mama.
Grunnen til at det ble arrangsjert var at de skulle prve f ungdommer med p kino istedenfor dra p fest. Det var overraskende mange s p Warm Bodies! Jeg elsker den filmen!

Q: har du hatt film-maraton der du bor?
Q: hvordan er vret hos deg?

FRIDAY, FRIDAY!!

Endelig er det fredag og helg! Syykt digg!

I kveld skal jeg se Idol og frhpentligvis spise god mat sammen med Maylen. Det blir noe kyllinggreier tror jeg.

Resten av helga har jeg egentlig ingen planer, skal ta livet med ro!

Q: Hva skjer hos deg i kveld?

Ha en fin helg!

LRDAGSKVELD = VEKVELD

Sykt digg med helg!

N nrmer det seg snart musikal, neste sndag skal jeg vre med p musikalen "En midtsommernatts drm".
Jeg spiller bassgitar og m da lre meg noen lter. Siden det er er helg og fri m jeg bruke dagene effektivt til lre meg disse ltene.
Men overlever kvelden med litt godis though.

Q: Hva bruker du lrdagskvelden til ?

LITE FRITID

Hei!

N i det siste har jeg hatt veldig mye blogge om, men har aldri hatt tid! S her er en liten oppsummering:

8-10 Feb var jeg med Rde Kors Ungdom p Vatnlia (en halv time utenfor Bod) p et kurs som heter Regler i krig. Vi lrte mye om krig og hvilke regler som er tillatt nr det foregr krig, hvem som bestemmer, krig og media ect. Det var en sykt koselig helg, mtte bde gamle og nye venner! Var mye sosialt p kveldene, trivdes godt!

Forje uke var uke to i praksis. Var sammen med 1. klasse hele uka. Skiturer, oppgaver, hyt lesning og mye sosialt! De er sykt ste!

I helga jobbet jeg p lrdag og p kvelden hadde ei i klassen tacokveld med alle i klassen, det var kjempe koselig!

Denne uka skal jeg vre sammen med 1. klassen, ser frem til det!

P fredag reiser jeg til Troms til ssteren min siden det er vinterferie, da blir det shopping! Jeg kommer hjem igjen onsdagen etter. Gleder med til feire n etter en hektisk tid med mye praksis!

Q: Har du vinterferie n eller har du det neste uke ?

SKOOLE

Hei! Drlig blogging i det siste ja.. Har ingen anelse om hva jeg skal blogge om, hjelp?!

N sitter jeg p skolen, gr Helse og Sosial vg1. Det er sykt chill, angrer ikke p at jeg valgte det. Skulle egentlig velge Studiespesialisering men endret valget i siste liten. Til neste r skal jeg flytte p hybel til et sted som heter Kabelvg. Der skal jeg g Barne og ungdomsarbeiderfag vg2. Gleder meg sykt til prve noe nytt!
Neste uke skal jeg ut i praksis i 5 uker p SFO og Barneskole, det er noe jeg ser veldig frem til! Kommer til blir godt bruke noe av det jeg har lrt p skolen, i praksis. Kommer til vre i klassene 1-4 og litt p SFO fr og etter skolen.

I vinterferien skal jeg til Troms til ssteren min, det gleder jeg meg til. Har ikke sett henne, broren min og tantungene mine siden fr jul! Kommer sikkert til bli en del shopping s det er et stort pluss!

Skal nok prve f blogget litt mer s lenge jeg har noe blogge om!

Slenger bare med ett gammelt bilde fra nr jeg nettopp hadde startet p vgs

Q: Hvilken skole gr du?
Q: Hva skal du g til neste r?

JULEGAVENE MINE

Dette fikk jeg til jul:

Gitar stativ alts!

Grunnen til at det er s mye kjkkenting er fordi jeg skal flytte p hybel til nester!
Ble sykt glad for alt!

For noen dager siden fikk jeg gaven jeg hadde kjpt til meg selv, lovelovelove!!

EEELSK!

Q: fikk du noe du nsket deg til jul? Hva?

GOD JUL!

GOD JUL ALLE SAMMEN !

N sitter jeg venter p pakke opp alle gavene, det blir sykt digg. Vi har gjester har akkurat spist middag, ribbe! Fikk drmmekjolen idag i julegave og har den p n.

juletreet vrt + alle pakkene!

Kjolen! <3<3 LOOOVE IT !! <3

Hper alle har og fr en fin jul! kos dere masse! Skal blogge om julegavene senere engang:)

JULEKJOLEN

Har nettopp funnet den perfekte julekjolen! Gledings!

Den er fra Bubbleroom, syns de har ftt s mye fint, kanskje mindre velge mellom i forhold til nelly.com men da er det lettere bestemme seg!

S sykt fin!

Q: Har du funnet juledrmmekjolen?
Q: Hva syns du om denne?

WANTS FROM NELLY

Har sykt lyst p disse kjolene, de er s pene!

Q: hva syns du?

Q: hvilken syns du var finest?

Hjemmelaget sjokoladeis!

Jeg har laget hjemmelaget sjokolade is, kjempe enkelt og kjempe god!

Nr jeg var p butikken fant jeg en liten pose hvor du kun trengte tilsette vann og kremflte i pulveret som var i posen!

Slik s posen ut.

S pisket jeg det til en lett og luftig rre.

S pisket jeg flten til en lett og luftig rre. Etter det blandet jeg dette sammen med en slikkepott.

Isen fr fryseren, fylte ca 7 slike. De sto i fryseren i 4 timer til de var ferdige!

Ferdig ! Den smakte overraskende godt i tillegg!

Q: S det godt ut?

Q: Ville du prvd det?

Les mer i arkivet November 2014 September 2014 August 2014

Ulrikke Berg, 17 r fra Lofoten. Blogger om min hverdag og mine interesser! Jeg kommenterer alltid tilbake. Ta kontakt p epost hvis du lurer p noe! :)