NEW YORK

Da er alt pakket og klart! Inatt reiser jeg på studietur til New York. Gleder meg masse! Vi reiser med buss til Gardemoen 03:30 inatt. Vi skal være i New York til neste fredag, da reiser vi hjem igjen. Vi skal gjøre masse mens vi er der og det er jo thanksgiving mens vi er der, kjempe spennede! Noe av det vi skal er: Besøke Ellis Island og Frihetsgudinnen, Sightseeing på Manhattan, Mathilda Musikalen, Thanksgiving parade og middag, besøk på FN bygningen, Central Park og ikke minst SHOPPING !!

Vi skal bo på et hotell midt på Manhattan, jeg skal bo på rom med Ronja, Lene og Rebecca. Skal ta masse bilder når jeg er der.

Idag hadde vi fotoseminar på skolen, vi ble delt inn i grupper og fikk en oppgave. Her er noen av bildene jeg tok:

Dette ble det ferdige resultatet!

BILDER FRA RISØYA

Vi gjør så utrolig mye hele tiden her på skolen, har lite tid til å bruke på blogging og føler nesten jeg må blogge hele tiden hvis jeg skal holde dere oppdatert på alt vi gjør. Derfor legger jeg heller ut noen bilder fra tiden her på skolen!

Sommer og ukulele idyll på Lyngør fyr

Eventyrstund har gull i munn

Skuespiller teknikk på Bårdar Akademiet

Ligretto i sola

Kveldskos med stearinlys og musikk (og masse masse mygg..)

Bokstav-fest, meg som unge og Elisabeth som etterforsker

Ukulele kurs!

Marte og Tommy

Detaljer fra rommet mitt!:

Hopping fra Brua!

Manus-lesning

Verdens kosligste bursdagshilsen fra hele skolen!

See ya later, alligator!

FØRSTE UKE PÅ RISØY FOLKEHØYSKOLE

Nå har jeg funnet meg til rette på skolen og har det kjempebra! Har masse å blogge om men har ikke hatt nett før nå..

23. august:

Vi hadde "åpningsfest" med middag og kaker, sa hade til mamma og pappa. Så møtte jeg klassen min, herlig gjeng, gleder meg virkelig til dette året! I klassen er det 10 jenter og 3 gutter.

24. august:

Vi gikk gjennom kostymene i kostymelageret og prøve masse kostymer, så hadde vi photoshoot med alle sammen, det var veldig gøy!
Vi var også på en liten fjelltur sammen med læreren vår, spiste middag hjemme hos henne og gikk gjennom første utkast av musikalen.

25. august:

Denne dagen hadde vi sangtest og sangtime med lærern vår. På kvelden hadde vi fellessamling i Sjøbua med sang og musikk. Koslig!

26. august:

Da lærte vi om forskjellige praktiske ting på skolen. Senere hadde vi også fellessamling i Sjøbua, da lærte vi om "Slaget på Lyngør".

27. august:

Vi lærte enda mer om praktiske greier på skolen. Vi valgte valgfag og sideemner, jeg tok Dans som sideemne, hest og kajakk som valgfag! Vi hadde også volleyball-kamp med lærerne, vi tapte.. Senere samme kveld hadde vi "Terje Vigen Aften" i Sjøbua

28. august:

Vi hadde stafett, hvor vi ble delt opp i lag. Jeg fulgte ikke så veldig mye med.. Vet hvertfall at vi ikke kom på 1. plass! Etter kveldsmat var vi med på "Kveldstanker i fjellkirka" Det var kjempe koselig!

29. august:

Denne dagen var vi på en lang (lang) båttur til et eller annet sted hvor vi spiste middag. Senere skjedde det ikke noe spessielt.

30. august:

Lørdag og skoledag, tar en stund til jeg blir vandt til det! Vi hadde heldigvis en nokså chill dag. Orientering/rebus løp og grøt til middag. Senere samme kveld hadde personalet ved skolen elevkveld for oss i Sjøbua. Vi fikk servert fiskesuppe og is til dessert.

31. august:

FRIIII !!!!

Dette ble et langt og kjedelig innlegg, men er mest for at familien min skal få en liten oppdatering på hva jeg har gjort i det siste! Legger ved noen bilder:

HEI OG HÅ!

STARTEN PÅ ET NYTT KAPITTEL!

JEG SKAL FLYTTE!

Jeg skal flytte til Risøy i Aust-Agder. Der skal jeg gå på folkehøyskole i 1 år. Jeg gleder meg virkelig!
Linja jeg har valgt er Musikal - London - New-York (Det betyr altså at vi skal på klassetur til både London og New-York). Jeg elsker musikk og derfor valgte jeg den linja. Jeg ble anbefalt av ei jente fra Lofoten som hadde gått på der, at den skolen var virkelig bra.
Jeg skal bo på internat, enten på et rom alene eller sammen med ei anna jente. Jeg kjenner absolutt ingen som skal gå der. Det er litt skummelt men jeg gleder meg veldig og har høye forventninger!
På linja jeg skal gå skal vi lære om Musikk, sang, dans og skuespillerteknikk. Itillegg skal jeg ha seks ulike tilleggsfag der jeg kan velge mellom så mye forskjellig. Jeg har noen tanker allerede om hva jeg ønsker. Hest, foto, dans, kunst, padling, håndarbeid, men jeg er ikke helt sikker enda, forandrer mening heletiden.
Grunnen til at jeg har valgt å ta et år på Folkehøyskole er både for å få oppleve noe nytt, møte nye mennesker, nye venner, nye interesser. Også fordi jeg trenger et pauseår, ett år som kun er mitt år, der jeg gjør akkurat det jeg har lyst til, uten å ta hensyn til noen andre. Jeg er interessert i å finne ut hvem jeg egentlig er, og det håper jeg å finne ut på skolen.
Det er ingen eksamen, tentamen, prøver eller lekser på skolen. Det er en praktisk skole som jeg liker å kalle det. Det er fag som man vanligvis ikke finner på VGS eller Ungdomsskolen. Man får ikke karakterer men studiepoeng! Mange mener at man ikke sitter igjen med noe etter å ha gått på folkehøyskole fordi det ikke er teoretisk. Det er jeg veldig uenig i. På folkehøyskole lærer man å kjenne seg selv og finne ut hva man virkelig vil, man vokser mye på et år.
Jeg, mamma og pappa skal kjøre nedover. Vi ta en ferie i Oslo for å besøke venner og familie og deretter kjøre ned til skolen som starter den 23 August!

Jeg vil blogge mens jeg er der og legge ut mange bilder både fra Linja, turene og det sosiale vi gjør.
Stay tuned.

ST.PATRICKS DAY I CORK DEL 2

Her kommer del 2 av bildene fra St.Patricks Day:

Jeg har også noen bilder fra St.Patrick´s Party`et som var i barnehagen sist fredag:

Barna fikk oransj gelè.

Mange av foreldrene hadde bakt kaker til "festen"

Noen av kakene barna bakte dagen før.

Her skal barna lære Irsk folkedans.

Q: Har du noen gang feiret St.Patrick´s Day?

ST.PATRICKS DAY I CORK DEL 1

På mandag feiret vi St.Patrick´s day i Cork. Det var en stor parade som varte i ca 1 og 1 halv time. Veldig kult, har aldri sett noe lignende før. Tok mange bilder:

Her sto vi å ventet på at det hele skulle starte!

Selveste St.Patrick!

Fikk ikke til å laste opp flere bilder, så fler kommer på Del 2!

"BANDON MONTESSORI AND DAY CARE"

Jeg jobber på en montessori førskole og barnehage. Fra kl 09.00 - 13.00 er det førskole for de eldste elevene og etter klokken 1 går elevene ned til barnehage-ungene for å være med i den vanlige barnehagen. De fleste på førskolen blir hentet klokka 1. Jeg føler at det er veldig anderledes fra hvordan det er i Norge. Elevene/ungene har "snack time" i 11 tiden der de enten spiser en yoghurt, frukt, smoothie eller sjokolade lignende mat. Det er faktisk slik at de fleste barna har med seg sjokolade sandwitch eller noe lignende. Det er veldig uvanlig for meg, for i Norge spiser som regel alle ungene noe sunt. De spiser middag i halv 1 tiden og har "snack time" igjen i 3 tiden. Veldig mye søtsaker for en liten unge på en dag.

Jeg jobber fra 09.00 - 15.00 to dager i uka og fra 09.00 - 18.00 tre dager i uka, lange arbeidsdager! Barnehagen stenger klokka 18.00 og da er det som regel 3-4 barn igjen!

På Montessori så lærer de tall, bokstaver, former, måleenheter, farger etc. De fleste barna fra 3-6 kan alle vanlige former, tall, farger og bokstaver. Slik skulle det vært i Norge også tenker jeg!

Fantastisk solnedgang en dag jeg gikk hjem fra jobb.

Imorgen er det St.Patrick´s party i barnehagen. St. Patrick´s day er Irlands Nasjonal Dag og er på mandag men da er barnehagen stengt derfor har de et "Party" i barnehagen i morgen. I barnehagen har ungene lært at St. Patrick var en mann som fikk som jobb å sende alle de farlige slangene i Irland til et varmere land, han fikk en båt hvor han måtte frakte alle slangene bort.

Alle må ha på seg noe grønt og i dag lagde vi "snacks" til party`et. Barna pyntet kjeks med grønn melis og strøssel. Imorgen skal jeg ta bilder i barnehagen som jeg kan legge ut her om hvordan de har det og hva de gjør. Har kjøpt en grønn stor sløyfe og en grønn genser som jeg skal bruke imorgen! Ser veldig frem til å se hvordan St.Patrick´s day er og hvordan de feirer det!

På lørdag skal vi ta bussen inn til Cork som er den nærmeste store byen, vi skal på shopping, noe jeg ser veldig frem til!

Håper jeg får blogget litt imorgen og lagt ut litt bilder om hvordan de feiret St.Patrick´s Party i barnehagen. Er litt vanskelig å få internett her så..

DAG - 3 IRLAND

Søndag, sitter å spiser sen frokost på en Café. I helgen har vi vært litt på shopping, det er sinnsykt billig her. Merkeklærne er over halve prisen iforhold til hjemme.
Jeg har fått jobb i en montesorri barnehage et stykke fra der jeg bor og jeg starter imorgen klokken 9.

Hunden Lucy, ECE´n vår hadde en liten bondegår i hagen.

På fredagskvelden var vi på en lokal Pub som het O'haras sammen med ei til norsk jente og to italienske jenter. Fint å få se litt av det lokale publivet, alle spilte dart og billiard hele tiden. Det ble tidlig kveld pga lite liv.

Igår var vi på et lokalt market der de solgte hjemme produserte varer, sjokolade, brød, grønnsaker, krydder etc. Veldig koselig med hyggelige mennesker.

Dere kan besøke Malin sin blogg her: http://malinbea.blogg.no/

Det som er veldig spessiellt her er at hjemme der vi bor er det iskaldt over alt, tilogmed på badet. Det finnes nesten ikke varmt vann og de sparer på strømmen. Store forskjeller.

Idag skal vi gå til barnehagen jeg skal jobbe i for å finne veien slik at jeg vet hvor jeg skal gå imorgen. Malin skal jobbe i en stall på et ridesenter, og hun gleder seg veldig, noe som er veldig forståelig med tanke på at hun selv har to egne hester.

Deler av Main Street.

Q: Er det noe du lurer på?

DAG 1 - IRLAND

Nå har vi endelig annkommet Irland! Deilig å være fremme. Flyturen var lang og slitsom og vi måtte løpe gjennom hele Heatrow for å rekke flyet vårt. Når vi kom frem ble vi hentet på flyplassen og tatt med til vertsfamilien vår. Vi bor hos ei dame og en mann i et lite koselig rekkehus.

Idag skal vi møte to andre norske jenter på en lokal pub, her i Irland møtes nesten alle på pub slik som det er vanlig å møtes på Cafè i Norge. Vi skal snart møte Sandro som er vår kontaktperson hvor vi skal få all info vi trenger. Bandon er virkelig en søt og koselig by selvom vi bare har vært her en liten stund!

Her fløy vi over London.

Her bor vi! I et koselig "typisk Irsk" nabolag!

Jeg vet ikke om jeg kommer til å blogge hver dag siden vi må ned til sentrum på et bibliotek eller en café for å få internett men skal prøve så godt jeg kan!

UTSATT REISEDATO

Jeg har enda ikke reist til Irland men jeg reiser på Torsdag. Kjenner reisefeberen begynner å komme nå. Har ikke startet å pakke engang å akkurat nå er jeg i Kabelvåg på skolen men skal heldigvis hjem imorgen. Har fått vite litt mer om hvordan turen blir. Skal reise Leknes - Bodø - Oslo - Heathrow - Cork så blir jeg og ei til hentet der og kjørt til de vi skal bo hos i en liten by som heter Bandon 2,5 mil utenfor selve Cork. Jeg skal reise sammen med ei som skal jobbe innen salgsfaget mens jeg skal jobbe i en barnehage! Grunnen til at reisedatoen ble utsatt var fordi kontaktpersonene i Irland ville at vi skulle delta på et språkkurs, viktig å lære seg språket riktig!
Skjekker værmeldingene hver dag og det blir ikke veldig ulikt hjemme, bare litt varmere men jeg må nok pakke med meg regntøy og støvler! Har ikke planlagt å ta med så veldig mye klær siden jeg håper på å få shoppet en god del klær i Irland. Tenker å blogge rett før jeg reiser men vet ikke helt om jeg orker eller får anledning til å blogge den første dagen jeg er der. Ankommer sent på dagen så er nok ganske sliten etter reisen men skal prøve så godt jeg kan!

Søte, små, fargerike butikker er der mange av!

JEG SKAL TIL IRLAND

3 Mars reiser jeg til Irland.

Jeg sendte inn søknad å CV på engelsk for å få muligheten til å ha min praksis der i 4 uker. Jeg fikk positivt svar og den 3 mars reiser jeg, det er en måned til! Gleder meg veldig!

Jeg skal bo i Cork. En av Irlands største byer. Skal jobbe i en barnehage og bo hos en verts familie. Jeg har ikke fått så mye informasjon ennå men har prøvd å utforske litt på egenhånd. Under mitt opphold har

Irland sin nasjonal dag, den 17 mars, St. Patricks Day. Det blir så kult! Kommer til å blogge mye mens jeg er der, håper jeg. Skal ta masse bilder. Vil også skrive et innlegg rett før jeg reiser eller når jeg har fått

vite enda mer om selve turen.

Tar veldig gjerne imot tips om plasser man bør oppleve etc.

Q: Har du vært i Irland før?

DAY 10 - 5 ting du ønsker deg

Ønsker meg egentlig ikke så mye siden jeg har hatt bursdag for ikke så lenge siden. Har problemer med å ønske meg noe til jul og mange i familien har allerede spurt etter ønskeliste.

Var en tur innom Sheinside og Monki igår. Der fant jeg dette:

1. HER 2. HER 3. HER 4. HER 5. HER

Håper på å få bestille hvertfall noen av disse når lønningen kommer!

Q: Likte du noen av klærne spesiellt godt?

ØNSKELISTE

Siden det ikke er så mye å gjøre i Kabelvåg sitter jeg for det meste inne og ser på klær på nettet. Har funnet mye fint!

Grå strikket genser med hette - HER

Diamant bh fra Club L - HER

Øredobber fra Cubus - HER>

Cardigan fra Tiffany - HER

Husker ikke hvor jeg fant den siste genseren.

Q: Hvilken er din favoritt?

HOME AGAIN

Er utrolig godt å være hjemme i helgen. Sove i sin egen seng, spise mamma-mat, vær med venner og bare rett og slett nyte helgen. Jeg tok bussen hjem idag etter skolen. Tilbrakte tiden med Maylen etter middag. Var veldig godt å se henne igjen, selvom det bare er en uke siden sist. Er litt av en overgang å gå fra å se sin bestevenn hver dag til en gang i uken.

Imorgen skal jeg på jobb, er godt med litt ekstra penger for meg som er en "fattig hybelboer" (håper stipendet kommer snart!). Skal ta kvelden nå, jobb imorgen klokken 11. Godnatt alle små, sov godt og drøm søtt!

DAY 8 - ET BILDE AV DEG SELV IDAG

Heeei! Idag har jeg vært på jobb fra klokken 09:00, var virkelig ikke klar for jobb så tidlig.. Skal ta det helt chill i kveld, trenger det virkelig. Har vært på jobb tre dager på rad, uplanlagt, startet i tillegg tidlig alle dagene. Imorgen er det Sankthans-aften og kjærestens bursdag, han blir 18 år så det blir litt bursdags feiring her også! :)

Q: Hva gjør dere i helga ?

DAY 6 - MINE 5 YNDLINGS-SANGER AKKURAT NÅ

Jeg liker egentlig så og si det meste av musikk. Når jeg skal velge 5 favorittsanger blir det veldig mye forskjellig, men det er jo fint det også!

Elsker disse sagene!

Q: er det noen av disse du hører på for tiden?

DAY 4 - ET STED DU VIL DRA TIL

Et sted jeg har kjempelyst å reise til er deffinitivt BoraBora. Har så kjempelyst til å bo i små bungalows ute i havet. Det er så grundt der så man kan hoppe fra hytta og bade i havet. Det er kjempefint der! Hvite strender, turkist hav og sol!

Åh fantastisk!

Hehehe, tenk å sitte i havet å spise xD

Q: Har du en plass du ønsker å reise til ?

DAY 3 - NOE ELLER NOEN DU SAVNER

Jeg savner hunden min Tiger, veldig!

Vi valgte å avlive han i januar fordi han var så gammel og syk. Han hadde grå stær på det ene øyet, det vil si at han var helt blind. Veterinæren fant noen kuler i magen som tydet på kreft.
Vi merket at han var sliten fordi han sovnet raskt etter han hadde fått sprøyten.
 Tiger var en tibetansk spaniel, og verdens snilleste hund! Han gjorde aldri noen vondt. Vi hadde han i 12 år, fra jeg var 4 år, så jeg kan si at jeg har vokst opp med hund.
I begynnelsen var det veldig rart å være uten han. Jeg følte at jeg hørte lyder fra han, snorking, bjeffing og piping, selvom jeg visste at han ikke var der.

Han brukte å ligge i sengen og nedfor sengen min å passe på meg om kveldene, søøt!

Savner tigern min sinnsykt!

Q: har du/har du hatt hund ?

Q: har du noe eller noen du savner ?

DAY 2 - Min favoritt kjole

Jeg har sykt mange kjoler, jeg er deffinitivt kjoloholiker!

Min favoritt kjole er kjolen jeg fikk til jul, elsker den! Har mange andre kjoler jeg også er elsker men denne topper skalaen:

Q: hva syns du om kjolen ?

Q: har du en favoritt kjole ?

20 DAYS CHALLENGE

Tenkte jeg skulle ha en 20 days challenge fordi jeg har virkelig ingen ideer om hva jeg skal blogge om, fant en som jeg likte best, men med min egen vri.

Day 1 - Ditt siste innkjøp

Day 2 - Favoritt kjole

Day 3 - Noe eller noen du savner

Day 4 - Et sted du vil dra til

Day 5 - Bakgrunsbilde på iphonen

Day 6 - Mine 5 yndlingssanger akkurat nå

Day 7 - Et gammelt bilde av deg

Day 8 - Et bilde av deg selv idag

Day 9 - Et bilde av rommet ditt

Day 10 - 5 ting du ønsker deg

Day 11 - Noe du er redd før

Day 12 - Mobilen din

Day 13 - Kameraet ditt

Day 14 - Et bilde av deg selv som barn

Day 15 - Sminken du bruker

Day 16 - Parfymen du bruker

Day 17 - Din verste uvane

Day 18 - Dine yndlingsvesker

Day 19 - Favoritt topper

Day 20 - Blogger du leser

Håper dette får opp lysten på å blogge !

OH SUNNY DAY!

Hvem kan vel ikke elske Lofoten på dager som disse?
Har solet meg i dag, det er så sykt digg å bare ligge ute å kjenne at sola steker. Vi har hatt vinter kjempe lenge så dette er virkelig velfortjent!

Dagens outfit:

Shortsen er fra Vero Moda og toppen er fra BikBok.

Igår var jeg på kino. Det var noen ungdomsforeninger som arrangsjerte film maraton. Det gikk 4 filmer men jeg var kun å så de to siste, Warm Bodies og Mama.
Grunnen til at det ble arrangsjert var at de skulle prøve å få ungdommer med på kino istedenfor å dra på fest. Det var overraskende mange å så på Warm Bodies! Jeg elsker den filmen!

Q: har du hatt film-maraton der du bor?
Q: hvordan er været hos deg?

FRIDAY, FRIDAY!!

Endelig er det fredag og helg! Syykt digg!

I kveld skal jeg se Idol og fårhåpentligvis spise god mat sammen med Maylen. Det blir noe kyllinggreier tror jeg.

Resten av helga har jeg egentlig ingen planer, skal ta livet med ro!

Q: Hva skjer hos deg i kveld?

Ha en fin helg!

LØRDAGSKVELD = ØVEKVELD

Sykt digg med helg!

Nå nærmer det seg snart musikal, neste søndag skal jeg være med på musikalen "En midtsommernatts drøm"
Jeg spiller bassgitar og må da lære meg noen låter. Siden det er er helg og fri må jeg bruke dagene effektivt til å lære meg disse låtene.
Men overlever kvelden med litt godis though.

Q: Hva bruker du lørdagskvelden til ?

LITE FRITID

Hei!

Nå i det siste har jeg hatt veldig mye å blogge om, men har aldri hatt tid! Så her er en liten oppsummering:

8-10 Feb var jeg med Røde Kors Ungdom på Vatnlia (en halv time utenfor Bodø) på et kurs som heter Regler i krig. Vi lærte mye om krig og hvilke regler som er tillatt når det foregår krig, hvem som bestemmer, krig og media ect. Det var en sykt koselig helg, møtte både gamle og nye venner! Var mye sosialt på kveldene, trivdes godt!

Forje uke var uke to i praksis. Var sammen med 1. klasse hele uka. Skiturer, oppgaver, høyt lesning og mye sosialt! De er sykt søte!

I helga jobbet jeg på lørdag og på kvelden hadde ei i klassen tacokveld med alle i klassen, det var kjempe koselig!

Denne uka skal jeg være sammen med 1. klassen, ser frem til det!

På fredag reiser jeg til Tromsø til søsteren min siden det er vinterferie, da blir det shopping! Jeg kommer hjem igjen onsdagen etter. Gleder med til feire nå etter en hektisk tid med mye praksis!

Q: Har du vinterferie nå eller har du det neste uke ?

SKOOLE

Hei! Dårlig blogging i det siste ja.. Har ingen anelse om hva jeg skal blogge om, hjelp?!

Nå sitter jeg på skolen, går Helse og Sosial vg1. Det er sykt chill, angrer ikke på at jeg valgte det. Skulle egentlig velge Studiespesialisering men endret valget i siste liten. Til neste år skal jeg flytte på hybel til et sted som heter Kabelvåg. Der skal jeg gå Barne og ungdomsarbeiderfag vg2. Gleder meg sykt til å prøve noe nytt!
Neste uke skal jeg ut i praksis i 5 uker på SFO og Barneskole, det er noe jeg ser veldig frem til! Kommer til å blir godt å bruke noe av det jeg har lært på skolen,  i praksis. Kommer til å være i klassene 1-4 og litt på SFO før og etter skolen.

I vinterferien skal jeg til Tromsø til søsteren min, det gleder jeg meg til. Har ikke sett henne, broren min og tantungene mine siden før jul! Kommer sikkert til å bli en del shopping så det er et stort pluss!

Skal nok prøve å få blogget litt mer så lenge jeg har noe å blogge om!

Slenger bare med ett gammelt bilde fra når jeg nettopp hadde startet på vgs

Q: Hvilken skole går du?
Q: Hva skal du gå til neste år?

JULEGAVENE MINE

Dette fikk jeg til jul:

Gitar stativ altså!

Grunnen til at det er så mye kjøkkenting er fordi jeg skal flytte på hybel til nesteår!
Ble sykt glad for alt!

For noen dager siden fikk jeg gaven jeg hadde kjøpt til meg selv, lovelovelove!!

EEELSK!

Q: fikk du noe du ønsket deg til jul? Hva?

GOD JUL!

GOD JUL ALLE SAMMEN !

Nå sitter jeg å venter på pakke opp alle gavene, det blir sykt digg. Vi har gjester å har akkurat spist middag, ribbe! Fikk drømmekjolen idag i julegave og har den på nå.

juletreet vårt + alle pakkene!

Kjolen! <3<3 LOOOVE IT !! <3

Håper alle har og får en fin jul! kos dere masse! Skal blogge om julegavene senere engang:)

JULEKJOLEN

Har nettopp funnet den perfekte julekjolen! Gledings!

Den er fra Bubbleroom, syns de har fått så mye fint, kanskje mindre å velge mellom i forhold til nelly.com men da er det lettere å bestemme seg!

Så sykt fin!

Q: Har du funnet juledrømmekjolen?
Q: Hva syns du om denne?

WANTS FROM NELLY

Har sykt lyst på disse kjolene, de er så pene!

Q: hva syns du?

Q: hvilken syns du var finest?

Hjemmelaget sjokoladeis!

Jeg har laget hjemmelaget sjokolade is, kjempe enkelt og kjempe god!

Når jeg var på butikken fant jeg en liten pose hvor du kun trengte å tilsette vann og kremfløte i pulveret som var i posen!

Slik så posen ut.

Så pisket jeg det til en lett og luftig røre.

Så pisket jeg fløten til en lett og luftig røre. Etter det blandet jeg dette sammen med en slikkepott.

Isen før fryseren, fylte ca 7 slike. De sto i fryseren i 4 timer til de var ferdige!

Ferdig ! Den smakte overraskende godt i tillegg!

Q: Så det godt ut?

Q: Ville du prøvd det?

Les mer i arkivet » November 2014 » September 2014 » August 2014

Ulrikke Berg, 17 år fra Lofoten. Blogger om min hverdag og mine interesser! Jeg kommenterer alltid tilbake. Ta kontakt på epost hvis du lurer på noe! :)